Hey, Mr. Tambourine man play a song for me

Än så länge har jag varit fem timmar försenad hem. Missat J som jag skulle träffa innan han flög över halva jordklotet, honom missade jag och får inte träffa på jag-vet-inte-hur-länge. Jaja, det blir kul för honom och vi hörs ju av ändå!
Idag har jag dock hållt på med massa hela dagen känns det som för den har gått otroligt fort och min sömnbrist är väldigt påtaglig. Vaknade imorse vid halv elva efter en natt i min egna säng. Den är ju alldeles fantastisk! Och det var en himmelsk sömn jag fick. Åt en gudomlig frukost innehållande ägg, bagel, juice och té. Sådan lyx jag aldrig unnar mig själv utan bara får när jag är hemma.
Sedan var det 1års kalas som gällde och vår älskade T har aldrig varit så söt. Hon såg ut som flickan på "solstickan". Med ljust lockigt hår och en röd rosett på, en marinblå- och vitrandig klänning med svarta strumpbyxor och svarta lackskor var hon urgullig! Fick en sockerkick utöver det mänskliga måttet. Muffins, chocolate chip cookies, negerbollar, cornflakeskakor, dumlekakor - till förfika. Sedan var det glass, maränger, strössel, chocolate chips, chokladsås och grädde på det. När jag blev så törstig som jag blev var jag så smart att dricka saft... Eller ja, det kanske inte var det smartaste. Ett glas saltvatten hade nog varit det rätta vid den tidpunkten!

Efter kalaset åkte vi hem och badade en välbehövlig och efterlängtad bastu. Och när vi ändå var på lyxstigen i matväg plockade vi med oss thaimat hem från Blue Thai - wunderbar!

Nu sitter jag här efter att jag klämt i mig allt det där(och lite morötter med dipp) och njuter av Bob Dylan. Tror inte jag kan avsluta denna dag på ett bättre sätt. Imorgon blir det, förhoppningsvis, lite färgning av håret och planering av saker och plagg jag ska släpa upp med mig till Borlänge. Tackar Gud för att jag höll mig till min packningslista(och glömde massa saker) så att den knappt är halvfull.

Jaja, nu ska jag sluta babbla om ingenting. Lyssna på Dylan istället!

Bob Dylan - Mr Tambourine Man

Kommentarer
Postat av: emma

sv: all heder åt photoboth som har fantastiska effekter! haha! hälsa familjen:)

2010-02-20 @ 23:40:35
URL: http://emmasveas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0