Be yourself is all that you can do

Denna dag kan man lugnt säga började allt annat än bra. Eller ja, jag vaknade ganska pigg, men när jag sedan gick till bussen snöade det som attan och jag såg ut som en vit pudel i huvudet. Väl på bussen är det som en sardinburk, folk står överallt. Vissa har inte ens en plats att hålla i sig i så de flög runt lite som vantar och vissa kunde inte ens betala för sig för att de inte kom fram. Och som grädden på moset kör chaffisen fast i en snödriva ett stopp från där jag ska av. När jag väl börjat torkat lite i håret tvingas jag ge mig ut i skiten igen och gå in till centrum.
Väl där är falun-bussen sen, som vanligt, med tio minuter. Så den vanliga stressen tränger sig på. Men den resan gick som tur väl är bra tills den sista biten då vi skulle uppför en backe och bussen inte pallar trycket. Jag lovar er att människor promenerade förbi oss utanför. Men upp kom vi till slut och fram till hållplatsen där jag gick av. Då skyndar jag och mina vänner oss in i mediehuset för att upptäcka att läraren inte är på plats. Till slut kommer läraren bara en timma försenad och vi har vår lektion i berättarkomponenter.
Läraren tror dessutom att vi är dumma i huvudet när hon hela tiden berättar vad det är de gör på filmen under tiden vi tittar på den. Jävla idiot, jag ser att de sitter vid ett matbord och äter. Jag ser att det är filmat med kort skärpedjup - och vafan spelar det för roll för den delen? Jag tvivlar starkt på att fotografen har tänkt ut ett budskap i att filma med kort skärpedjup. Och även om hon hade det, behöver du inte kommentera och påpeka det varenda sekund av filmen.
Nämnde jag att jag klev upp klockan 6.50 för denna lektionen? För jag hoppas jag har rätt till min frustration.


Förresten har jag precis haft en modeorgasm. Inte en liten sådan heller. Gjorde misstaget att kolla in Burberrys vårkollektion. Modellerna och trenchcoat:arna är gudomliga! Tycker det var så snyggt alltihop. Så nu är jag kär. Därför eftersöker jag nu också en man, ålder spelar ingen roll, som vill gifta sig med mig? Förutom att du måste ha råd att köpa en viss kappa till mig, har jag inga större krav. Någon som känner sig träffad?


Bilden är gravt retuscherad. Kappan är vit egentligen och jag vill ha den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0