And I'm nothing more than a line in your book

Igår nynnade jag med i en Tokio Hotel låt. Tokio Hotel folket... Det värsta var att jag inte kom på det förrän en lång tid efteråt. Idag började jag dagen med att lyssna på emo. Emo folket... Jag är beredd att skylla bort alla dessa underliga händelser på den förkylning jag just nu strider emot.
Det är jag dock inte om den metal jag lyssnar på just nu. Jag gillar det fortfarande, det är väldigt peppande och härligt att lyssna på. När jag sitter här och lyssnar på det påminner det mig om den gången under vintern 2006 då jag var ganska på lyset. Jag tror att det var på tomtefesten eller något sådant, utanför parken var jag i alla fall då jag träffade skolprästen som stod och sålde korv. Den var den prästen som hade jättemycket skägg och alltid svarta kläder på sig. Hur det kom sig att jag började prata med honom minns jag inte, men vi disskuterade ganska ingående om tro och metal-musik. Han berättade att han tycker mycket om musik och hårdare, metal liknande musik. Det tyckte jag var lite underligt eftersom den mesta metalen är djävuls-inspirerad (eller vad man ska säga). Men denna prästen var något utöver det vanliga, han var mycket vis tycker jag. Jag minns hans citat; "Jag förstår inte det där. Det spelar större roll, det handlar om trummor. Hur hårt ska du slå på en trumma för att få det okristet?". Bra prällen, bra!
Han höll dessutom med mig att det är lite udda att julens fönsterstjärnor hänger med toppen neråt. Det ser väldigt pentagrams-aktigt ut. Jag gillade den där prästen.

För ett par dagar sedan höll jag ännu en gång på att driva mig till vansinne då jag inte kom på vilken bön det var man lärde sig till konfirmationen. Det var Fader Vår och en till som jag inte mindes namnet på. Därför gick jag in på svenskakyrkan.se för att se efter om jag kunde hitta den. Jag gjorde det och det var ju så klart Trosbekännelsen vi lärde oss!
I alla fall kom jag över kyrkans bönewebbplats och jag trodde aldrig jag skulle säga detta, men har ni sett denna hemsida? Den är verkligen skitsnygg! Jag blev helt chockad över hur bra gjord den är. Kolla in här om ni känner för det; svenskakyrkan.se/be/


Kommentarer
Postat av: F

Oj, vilken mood man kom in i, vad vacker sidan var :)

2010-02-12 @ 16:25:57
URL: http://marblehouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0