The mighty twenty-one

Dagen har spenderats på följande sett: Tidig morgon med en argbigga i rummet bredvid, jag vaknade av de exakta orden, "bajsa mamma". Sedan blev det tyst innan familjen kom med presenter på sängen, självklart filmade pappa hela scenariot med iphonen, så fruktan för offentlighet på facebook är stor. Dels för att det var på morgonen och bettskenan tar upp allt utrymme i käften men också för att jag har skapat en tredje haka under natten. En finne på besök helt enkelt! Och som det brukar vara med finnar(både folk och trängda porer) så bjuder man de på sprit och därefter bosätter de sig på plats, för resten av livet.
Frukost/Lunch bestod av american pancakes med färska blåbär, hallon och lönnsirap. En frukost jag aldrig tröttnar på!
Sedan har dagen gått åt att rensa mail & facebook på hälsningar. Men vi klämde även in lite mellandagsrea där jag hittade massor av finfint - därav var hela farmors födelsedagspresent upphandlat. Men, lätt värt!
Kvällen spenderades med ett extremt varmt bastubad och sedan två omgångar favoritmat - porterstek så klart. En gång om året och alltid min största önskan på mat.

Jag är väldigt nöjd med dagen eftersom det mer storartade firandet sker inom två dagar då jag och de bästa av de bästa drar gamla Toxic-bilen till storstaden och lever efter mottot "we don't sleep when the sun goes down, we don't waste no precious time" och just för att det är vinter i Sverige och solen går ner kl 16 vill jag tillägga - nor when the sun goes up.
Denna är oerhört sorglig egentligen, men den är också väldigt väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0