The Great Adventures of: Me Going Home

Tankarna blåser i 100m/s. Lägenheten är Bagdad. Blixtlåset sviktar. Pulsen ökar. Svetten börjar rinna. Rullväskan välter av baktyngd. Jag räddar den mot garderobsdörren.

Minnet kommer tillbaka - ryggsäcken. Necessären är räddad. Bingo Rimér likaså. Jackan då? Leave it behind. "Go on without me" skriker den. En tår rinner. "I don't wanna leave you" viskar jag ömt när jag håller den i mina armar. Vi kysser varandra och ändå låter jag honom hänga.
Magen kniper sig. Det kommer inte gå. Jag kommer inte lyckas. Blixtlåset ger ifrån sig ljud. Jag smeker dess tänder & säger "allt blir bra, allt blir bra." ett svagt stön hörs. "KÄMPA!". Och som olja på såren blir det tyst. Nästan för tyst. It's the deep breath before the big plunge.
Någongång under denna resan kommer väskan gå sönder och innehållet blottas. Behåarna kommer hänga från gubbarna huvuden, trosorna från barnvagnen och där kommer jag stå och be för mig själv "use the force Lovisa, use the force".

Kommentarer
Postat av: elin

haha jag VET!



och de där med väskan .. det pep både om mig och om min väska på arlanda. Väskan slets upp två gånger. LYCKLIG TJEJ!

2010-12-20 @ 23:18:25
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0