Santa Claus is coming to town

Känner mig verkligen som ett barn innan julafton. För här ligger jag nu, nedbäddad i sängen ett par minuter efter klockan 23. Det brukar vara likt mig att hamna i säng tidigt, men innan julafton händer det aldrig eftersom festen brukar hålla på i evigheter, och evigheter, och evigheter...
MEN imorgon lär det bli hårda bud samt i övermorgon. Det är detta jag gillar med den mångkulturella familj jag lever i, allas traditioner slås samman till ett. Imorgon är det julbord så det skriker om det. Ikväll var det gröt & skinkmacka. På juldagen kommer det bli traditionell amerikansk julmorgon med massa gottigott. Imorgon blir det även det där bästa av de finska traditionerna som är så gott. Finland - ett underskattat land matvis.

Men nu, sömn så jag inte väcker snuttan som sussar så sött precis utanför min dörr.

You better watch out, you better not cry. You better not pout I'm tellin' you why, Santa Claus is Coming To Town.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0