Dag 05 Vad är kärlek?

Denna eviga fråga som aldrig kommer få något konkret svar. Exakt den fråga jag inte vill analysera för jag köper kärleken som den är. Jag är inte intresserad av varför, vad, hur, jag är istället nöjd och glad när jag har kärlek i livet. Men det jag på rak arm kan säga av min syn på partnerkärlek är en sak jag redan sagt - det är inte hur killen ser ut, hur han rör sig eller hur han går. Utan det som betyder är detta, om han kan ge mig sina löften, sin kropp, sin själ. Då kan jag tro på det också.
Kärlek generellt sett är grunden till allt. Trots detta är den väldigt komplicerad, can't live with, can't live without kan man säga. Det är många, inklusive jag själv, som fruktar kärleken. Omfamnar den ibland och slänger bort den ibland. Kärlek är en drog.

Det är nog det som beskriver kärlek bäst i mina ögon - det är en drog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0