Dag 04 Vad bjuder jag på för mat?

Dagens ämne är ett ytterst intressant ämne, för nu ska vi reda ut detta en gång för alla. Det finns ett X antal saker jag inte äter för att jag inte tål/tycker det smakar skit/tycker det luktar skit/eller så har alla ni fel och jag har rätt - det är bara äckligt.
Big no no's: Banan, Fisk(alla sorter utom tonfisk), kiwi, rabarber, apelsiner, clementiner, fläskkarré, tomater(förutom varma körsbärstomater ALDRIG kalla), majonäs, ägg i överflöd, räkor & skaldjur, blodiga stekar, överflöd av grädde, körsbär, rostbiff, skinka, grapefrukt, julkorv/fläskkorv, blodpudding, parmaskinka, kebab(går om jag blir tvingad), potatissallad...

Ja, det är de saker jag kommer på just nu men det förvånar mig inte om det finns någonting mer som jag skulle kunna klämma in. Här kanske ni får lite mer klarhet i varför jag inte kan hålla mig till en viss diet, utan jag äter hellre det jag kan och försöker hålla det hyfsat balanserat.
Så vad hade jag bjudit på för mat egentligen? Om vi tänker tre-rätters skulle jag lägga upp det såhär:

Förrätt: Då skulle jag bakat ett grövre grekiskt lantbröd som jag hade serverat med virgin olivolja och italiensk balsamico. Jag hade också gjort en enklare sallad bestående av ruccola, babyspenat, fetaost, melon och solrosfrön med en typ av dijonsenapsdressing.

Huvudrätt: Ingen direkt chock att jag hade gjort en pastarätt bestående av tagliatelle, körsbärstomater, färsk basilika och torkad oregano och mozarellaost - pastan skulle kokas och sedan skulle allt stekas i oljig stekpanna tills det fått lite färg och blivit jämt varmt.

Efterrätt: En av mina personliga favoriter, chokladtryffelpaj med passionsfrukt. Alltså en tunn "tårta" på tre lager. Underlagret består av smör och krossade digestivekex, mellanlagret är mörk choklad blandat med röd chili och grädde(så att den blir mjuk, krämig men ändå fast), överlagret är vit choklad med grädde. Passionsfrukten ligger alltså fint bredvid, men smakar gudomligt tillsammans med hela kakan.
För att rätta lite på Dag 01's svar "locka mig med choklad om ni vill att jag ska göra något", locka mig med denna kaka och vad som helst kan hända.
Det blev en helt okey middag ändå, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0