Dag 01 Presentera Sig Själv

Jag heter Sanna Lovisa Larsson, men vem jag är innebär en helt annan historia. Mitt namn betyder Stark Kämpe, vilket jag ser som en vägledning till vad jag senare kommer att bli.
Blyghet har länge varit ett kännetecken men ju längre tiden går ser man att jag inte är den tysta person jag utspelar mig för att vara. Inte i alla lägen åtminstone. Det är en skillnad mellan de bilder vi speglar ut, det har alla och alla måste även inse det. Jag är oftast svart och vit, det är antingen eller. Eller så kan det vara grått, någonting däremellan. Självständighet är extremt viktigt och jag ser beroende av andra människor som en stark svaghet, en jag inte är sen på att utnyttja om jag ser den. Många saker låter jag andra vinna, endast för att jag vet att det bygger deras självförtroende och för att jag aldrig riktigt brydde mig om det. Detta ser jag som ett ypperligt tillfälle som aldrig bör kastas bort. Tyvärr, det är så jag är, det är så jag fungerar. Kanske beror det på att jag utbildar mig till professionell manipulerare, eller reklamare som är en vanligare term. Eller så är jag helt enkelt bara elak rakt igenom.

Ska du någonsin få ut någonting av mig så ska du fresta mig med choklad. Det spelar ingen roll vilken smak/typ/kakaohalt det är i. Jag haffar den innan du hinner blinka.

Jag är yngst i syskonskaran som innehåller en bror och en syster och därför är jag även van vid att få det jag vill ha - vilket är både bra & dåligt beroende på situationen. Därför är även vinnarskallen på sin rätta plats i alla avseenden fram tills att det handlar om totalt värdelösa saker, såsom kortspel, brädspel och så vidare.

Det jag tycker om här i livet, avgudar jag. Det jag tycker mindre om, avskyr jag. Återigen, antingen eller.

Jag reser inte till U-länder eller östeuropa, min största rädsla är hajar och därmed också vatten, jag drömmer inte om barn och familj trots att min familj är det viktigaste jag har i mitt liv. Jag tycker att kredit och avbetalningssystemet är det mest idiotiska du kan falla för, Bruce Springsteen ÄR den bästa musikern. Jag bryr mig för mycket eller inte alls, jag bygger hellre en mur runt mig själv än att visa mina svagheter och mitt innersta jag. Min tro ligger hos Gud och att allt händer av en anledning.

Kommentarer
Postat av: Terjealise

Really enjoy your website. Thank You.

2011-07-12 @ 07:10:28
URL: http://terjealise.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0