The Great Adventures of: American Pancakes

Jag har tänkt att bli nyttig. Hade, som alla andra på denna jord, ett nyårslöfte som ungefär löd såhär, "inte bara massa godis. Frukt, grönt och powerwalk minst en gång om dagen". Och nu känner jag att jag verkligen tagit tag i löftet. Idag gjorde jag lunch till min mor och mig själv. Det blev American Pancakes. Kanske inte det nyttigaste, men jag vispade faktiskt smeten för hand! Sedan stekte jag de själv. Att vända en så tjock pannkaka är inte det lättaste mina vänner. Det krävs disciplin, balans och säkra armrörelser för en sådan uppgift. Sedan åt vi färska bär, blåbär och hallon på de, samt lönnsirap på. Och alla vet att lönnsirap är nyttigare än vanlig sirap.
När vi satt vid bordet kämpade vi båda med att trycka ner så många som möjligt i käften, eftersom det är så jädrans gott. Det var lite jobbigt och mjölksyran i armen blev påtaglig efter sisådär två stycken. Då hällde jag upp ett stort glas mjölk och sedan var jag good-to-go och åt ännu två stycken. Så nu arbetar min mage som aldrig förr, kroppen arbetar och jag har arbetat. Jäklar vilken träningsdag detta varit. Detta kallar jag sann kämparglöd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0