My lands only borders lie around my heart

En uppdatering om vad som gjorts. Senast var långfredagen och efter det kom påskafton! Kanske inte en strålande nyhet eftersom vi alla upplevt den igår. I alla fall så kom mina käraste järngängspolare ner till mig i Haverdal, eller jag åkte rättare sagt in till Halmstad där vi strosade runt i lite butiker och sedan satte oss och åt tacobuffé & pasta bolognese. Där kom det obligatoriska tjejsnacket igång på riktigt och flera skratt yttrades. Som vanligt spårade vi väl ur lite grann då vi plötsligt kallade varandra Lucky Lök, Kavve, Osten och Ceasar. Men jag tror vi lämnar det där eftersom ingen riktigt förstår charmen i det utom vi själva.
Sedan åkte vi i alla fall hem till mig där vi kollade in Borlänges utbud av puddingar och youtube-videos. Sedan bar det av ner till stranden där vi fick en rejäl energikick och började ta hoppkort och måla i sanden - vi var 10 år igen. Efter påskmat och att Ceasar lämnade oss för kvällen började vi andra korka upp bubblande rosévin och skåla, sjunga och göra oss i ordning inför kvällen.
Den spenderades i Halmstad city där vi först var på obligatoriska Bulls uteservering där det bjöds på vitt bubbel och filtar. Men av någon anledning stänger de uteserveringen vid klockan 00 så då bar vi tjejer oss av till Morfars där vi  drack öl och vin samt spanade på flera heta karlar.
När vi sedan insåg att sista bussen hem skulle gå om 20 minuter började vi röra oss mot garderoben för att hämta jackorna. Vi kom ut i god tid men så fick vi den briljanta idén - vi stannar på nudelbaren och köper lite mat! Sagt och gjort. Sprang mot bussen med nudlar i högsta hugg och insåg att vi var på fel station. Så där stod vi i kylan med nudlar och bara tittade på varandra.
Det slutade med taxi och vi kom hem välbehållna efter en väldigt rolig kväll i Halmstad. Jag tror aldrig Halmstad slår riktigt snett! Visst är det inte alltid det bästa då hela Gislaveds befolkning förflyttar sig till kusten, men det blir alltid bra i slutändan ändå!

På grund av denna utekväll och hektiska dag så däckade jag i soffan klockan 21. Vaknade och har förflyttat mig till sängen där jag nu ligger nerbäddad och lyssnar på underbar musik.
Helgen har varit minst sagt det bästa på länge och även om vi insåg att vi inte setts på nästan tre månader kändes det som om vi sågs igår. Det är järngänget det!



Försvenskad är jag och klarar jag knappt av någon annans version av låten Anthem. Tommy eller ingen alls!
Tommy Körberg - Anthem(från Chess)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0