"I've abandoned my boy, I've abandoned my son"

Satt och funderade över om man skulle ta och titta på fotbollen denna lördag eftersom den är så omtalad. Och ganska intressant faktiskt. Tro det eller ej, men när det är något speciellt i sportväg så tycker jag faktiskt det är ganska roligt. Jag satt ju för guds skull och svettades blod när jag såg Marcus Hellner vinna. Jag som aldrig tycker om längdskidor, föredrar ju storslalom och super-g.
I alla fall, så funderade jag över vad jag skulle göra om jag inte ska titta på fotbollen. Tyckte det var självklart att jag skulle se No Country For Old Men. Har velat se den så länge nu för den är utan tvekan en av världens bästa filmer. Så tittade på trailern på youtube, helt underbart bra trailer. Men kom då över trailern och klipp i There Will Be Blood. Otroligt nog är det många jag pratat med som missat denna film, som jag tycker är helt fantastisk. Det var sjukt länge sedan jag såg den, ändå är den en favorit. Måste därför härmed länka en av de bästa scenerna i den. Skådespelet är mind-blowing. Det är så satans bra att jag blir lika chockad varje gång!

Daniel(Daniel Day-Lewis) är en typisk businessman som letar olja. Han hittar nytt land som han inte äger där det finns mycket olja att hämta och därmed mycket rikedom. De som äger marken vill inte sälja eftersom Daniel är en syndare och en av ägarna, Eli(Paul Dano) är den så kallade frälsaren eller helaren i området. Daniel blir desperat för att få köpa marken och går därför till kyrkan för att döpas och bli kvitt sina synder.


"I look at people and I see nothing worth liking. I see the worst in people. I've got competition in me and I want no one else to succeed." - Daniel.


No Country For Old Men Theatrical Trailer

Kommentarer
Postat av: Riley

ÄLSKAR No Country for Old Men! Såg den på bio och satt fängslad från början till slut. There will be blood VILL jag se och måste ju se den nu helt enkelt för det är ju skamligt att jag inte har sett den. Daniel Day-Lewis är en av mina absoluta favoritskådisar och han ÄR verkligen mind-blowing ja. Helt värd den oscar han fick för den rollen!

2010-04-11 @ 08:58:53
URL: http://leavingfargo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0