Don't give up, it's just the weight of the world

Långfredagen var alltid mycket längre förr. Undra varför? Man gjorde ju ingenting speciellt tråkigt då. Dagen var bara lång. Eller så inbillade man sig det i sin barnsliga ärthjärna.
Men i så fall har jag nog en ärthjärna nu också för denna dagen har varit lång! Vissa saker som hänt idag tror jag hände igår. Men icke! Varför har dagen varit så lång då? Jo, började dagen med Ge-Kås och Ullared. Där det var sjukt mycket folk, har inte varit så mycket folk när jag varit där på flera år! I alla fall hittade jag precis allt det jag hade tänkt att hitta och notan sved på 700 riksdaler. Men men, fick mycket för det! Och precis allt det jag ville ha och behövde också så det är väl inte fy skam i slutändan ändå.
Kanske svider det lite mer när jag inser att jag handlade på Gina för 300 kronor igår också. Verkligen inte planerat. Och verkligen inte nödfullt heller! Men kompenserade det med att hitta en klänning på MQ Outlet idag för 25 riksdaler. Den betalade jag i och för sig inte själv, men ändå.

Sedan kom jag hem och direkt satte en sprallig Tula igång med lek. Moster Lovisa var inte allt så hypad på det, men kämpade så gott jag kunde med den påträngande migränen.
Till slut blev allting bra och hon fick till och med klicka lite på min dator. Sådant som jag aldrig skulle göra om jag inte var desperat att underhålla den lilla tösen. Nu sussar hon så sött hos mina föräldrar i alla fall och jag är glad att jag inte behöver ta morgonskiftet!

En låt. En underbar sådan. Herregud. Var länge sedan jag kände en sådan extas över en låt jag aldrig hört innan. Men så är det ju Josh också!

Josh Groban - You Are Loved (Don't Give Up)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0