She don't care

Tar en paus ifrån allt pluggande så att jag inte blir helt sinnessjukt galen, kom då över en video som jag inte sett på länge och som jag ännu en gång fick en älskvärd hatkärlek till. Det är en video där man får se The Beatles sitta och lira Ticket to Ride. John, Paul och George sitter på stolar, plinkar och sjunger, ler lite emellanåt medan Ringo står vid trummorna och ser både fascinerad ut av trummorna samtidigt som han ser lagom uttråkad ut. När de andra inte ler mot varandra ser även de lite uttråkade ut. Det är verkligen helt chill och de sitter och spelar igenom "ännu en låt" liksom.
Bara det att det inte är vilken låt som helst med vilket band som helst, det är Beatles! De som skapade en sådan otrolig hysteri, den enda som skapat någorlunda lik hysteri efter dem är Michael Jackson. Och innan Beatles var det Elvis. Ett band av de tre största i hela historien, och de sitter på några små trästolar, tar det lugnt och plinkar lite på gitarren. Förstår ni hur jag känner här? Jag tycker det är väldigt roligt och skrattretande på samma gång. Det känns nästan som ett litet hån mot folket. Men som sagt, hatkärlek i all dess ära!


Här har ni klippet;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0