Hey Hey My My

Usch, sitter på youtube och kollar på massa klipp och musikvideos, kom precis över Oasis cover på Neil Young's - Hey Hey My My, och jag tycker de gör den så jäävla bra! Så bra att jag har fått en riktig käftsmäll av konsert-abstinens. Jag vill trängas med 10 000 människor, hoppa mig svettig, skrika som en idiot och känna värmen från musiken. Jag vill träffa annat folk som också är där för en och samma sak, förena mig med dem på ett sätt som bara går att göras när man står på konserter. Jag vill se Oasis. Igen. Även om det numera finns så många människor som tycker att de är dåliga har de alltid sin plats i mitt hjärta. Liam's röst skär fortfarande härligt vasst och pirrar fortfarande lika skönt i min mage. Den tränger igenom mig på ett sätt som ingen annan gör.

I alla fall för er som är Neil Young-fans, lyssna och avgör. Nu älskar jag Oasis i och för sig, men jag kan ändå avgöra om orginalet eller covern är bättre. Vanligtvis tycker jag att orginalet alltid är bättre, men inte i detta fallet. Noel kör denna låt på ett fantastiskt sätt, lyssna och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0