Like a firefly without a light

So tired that I couldn't even sleep, ungefär så känner jag mig just nu. Jag är så trött att jag KAN inte koncentrera mig på plugget. Det går bara inte! Men snart så måste jag börja för jag måste hinna klart innan klockan 21.00 då House börjar och då är det jag och en kopp av mitt nyinköpta gröna té med smak av vanilj. Aldrig smakat vanilj i grönt té så det ska bli gott att prova!
Det känns som om denna dagen har varit hur lång som helst, kanske för att klockan stog på halv sju och när jag väl kommer till skolan har vi ingen riktig lektion/genomgång så gissa om det var surt att ha släpat upp sig dit när man inte ens behövde göra det, bajs!
På tal om bajs måste jag börja ordbajsa nu igen.

Hur sjukt är det inte att det fortfarande luktar rökelse i mitt rum då? Jag tände igår, släckte den igår och det luktar fortfarande. Fast L trodde det var bacon.

Självklart har jag hittat en dagens låt också, en gammal goding som jag minns väl hur den presenterades för mig. Varför jag minns det vet jag inte, men självklart var det min älskade C som introducerade den låten när hon körde hem mig till Gislaved från A-torp eller något liknande.

Shayne Ward - No You Hang Up


FÖRRESTEN, MINNS NI KÄRA MP?

"Fodra, vattna och var vänlig mot mig. Rykta mig väl och borsta min man och svans.
Kratsa mina hovar och sko mig väl.
Ge mig lämplig motion!
Klappa mig och förbered mig inför sadlingen. Placera sadel och vojlock rätt och akta min manke.
Se till att betsel och träns blir anpassade för att inte skada mig!
Rid mig ej för hårt!
Låt mig inleda i skritt och trav före galopp.
Spö och sporrar skall användas sparsamt och med den finess som vittnar om en god ryttare.
Jag njuter i lika hög grad som du av vår ridtur . Jag kan inte tala till dig, men du känner harmonin i våra kroppars gemensamma rörelser - vi är ett.
Efter ritten - torka av mig svetten och låt mig fritt få sträcka ut i hagen!"


Kommentarer
Postat av: nat

HAHAH den här dikten. och att vi stal planscherna också! HAAAAAAAAHAHA.

2009-10-27 @ 14:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0