Down Flamingo lane

Jag funderar på om jag borde skrämmas lite av mig själv. Det är måndag och jag är sjukt peppad inför helgen. På fredag är det inflyttningsfest och sedan är det en dags uppehåll för tillfriskning, sedan styr vi oss ner mot Stockholm för att kryssa i en dag. Detta betyder självklart att det kommer bli en hejdundrans fest! Temat för kryssningen är klart och som alltid kommer jag och min crew vara sjukt snygga och vi kommer festa som aldrig förr! Vilket kan bli mycket intressant eftersom vi inte direkt varit lugna de senaste gångerna.
Jag ser fram emot det som fan i alla fall, även om jag känner att duggan vi kommer ha den veckan kommer att ta skada från mitt partajande och mina sista hjärnceller kommer få jobba tills även de dör.
Ja, prioritera skolan var det ja. Det kommer... Det kommer.... Jag lovar..!

Jag var i alla fall duktig idag och motstod frestelsen att äta ute. Jag sa bestämt att nej, jag ska göra mat idag. Mycket stolt gick jag in i köket för att sätta igång. Det var bara ett problem. Kylen var ju tom. Ja just det, för att laga mat måste man ha ingredienser ja! Den lilla detaljen hade visst min hjärna inte snappat upp. Jag hade bara massa saker som inte passade ihop och medan jag små åt på min äckliga brie-ost bestämde jag mig för att göra makaroner, bearnaise-sås och stekt bacon. Härlig blandning va? Sen hade jag också lite rårörda lingon på för det var någonting som fattades och lingon sätter alltid pricken över i!
Bara för att jag skrev brie-ost bubblade min besvikelse upp ännu en gång. Jag köpte den i lördags för att jag skulle äta den på kvällen med salta kex till. Men fy fasen säger jag bara! Den var så otroligt äcklig! Den var besk och sur på samma gång, den var vidrig. Att den legat i kylen har tydligen inte gjort den något gott heller. Men jag har en konstig tvångkänsla av att inte slänga den för det är ju ändå en brie. Men jag vet att jag inte kommer äta upp den... Vilket i-landsproblem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0