Breathe

Vad jag bloggar nu för tiden, nästan ett inlägg varje dag ju! Helt otroligt. Inte för att jag har någonting intressant att berätta utan bara plågar er lite i onödan.
Det mesta som händer just nu är att jag blir mobbad. Riktigt mobbad. Och utfryst. Bara för att jag råkar prata lite småländska så påpekar folk hur jag pratar hela tiden. Okey, det var kanske lite väl när jag råkade säga att "bäj" (Berg) gjorde mål i Sverige-matchen i onsdags. Men jag försöker bättra mig, jag försöker få mig förstådd för vissa förstår tydligen inte när jag pratar ibland. Kanske för att jag pratar grummligt och tyst också i och för sig, men vafan. Att lämna småländskan någorlunda bakom mig tror jag inte ger en negativ effekt. Det är ju trots allt inte Sveriges vackraste dialekt precis.

What else, what else. Inte mycket händer för tillfället eftersom jag ska ha en vit helg. Första vita helgen på... två månader? Fast då har man ju inte intagit alkohol endast på helgerna heller. Det är illa egentligen, men men, vad ska man göra när livet leker?
Nu har jag i alla fall fått (någorlunda) nog och ska hålla mig nykter så länge som jag orkar, vill och kan.

Ikväll hade jag i alla fall tänkt att inbjuda de borlänge-bor som vill till att ha RIKTIGT fredagsmys. Kan jag inte fysiskt vara hos jalle med järngänget får jag göra mitt bästa och försöka återskapa några delar av dem här. Föreslår Idol och Pearl Harbour, när jag egetligen vill se Fucking Åmål, men tror inte jag vågar visa den sidan av mig riktigt än, då blir jag nog definitivt stämplad som freak. Men järngänget förstår!


Kommentarer
Postat av: Linnea

fan det är ju bra att du bloggar!! sluta inte med det. fick du nå fredagsmys igår då? jag ångrar lite att jag inte va med faktiskt..

2009-10-17 @ 11:36:18
URL: http://lullnea.blogspot.com
Postat av: emma

OM vi förstår!

2009-10-19 @ 10:29:06
URL: http://emmasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0