A time for trusting, not deceiving.

Ironin är egentligen väldigt påtaglig, roligt kan man till och med säga.
Jag sitter och lyssnar på julmusik, igen, och njuter i fulla drag av att det är första advent imorgon. Troligtvis kommer alla de julsaker jag har komma fram då. Härligt med massa ljus, granar och glitter så långt ögat kan se. Idag skulle jag åkt till Falun egentligen för att julshoppa lite grann, men så blev inte fallet eftersom jag satt uppe till klockan halv tre igår och spelade Sagan om Risk eller vad det nu hette, det var Risk fast i Sagan om Ringen tema i alla fall, väldigt roligt faktiskt! I alla fall i början. Efter fyra timmar utan att ringen tagit sig till Mordor var det jävligt drygt.
Men i alla fall blev shoppingen uppskjuten till måndag istället. Men imorgon är det julskyltning här i Borlänge och då hoppas jag att julkänslan riktigt etsar sig fast och flyter som guld i mina ådror ända fram till julafton.

Vad är det då som är så ironiskt? Jo, det finns i princip inget mer jag älskar på denna jord än julen. Julen är högt skriven på min lista för jag älskar känslan kring detta! Bak, dofter, ljus, värme, snö, lugn och närhet. Det kan ju inte bli bättre än så! Men i alla fall, samtidigt som detta underbara fenomen inträffar så får vi samtidigt världens stress och ångest. Jag har drabbats av denna ångest och stress nu. Och det är inte ens december än. Men av någon anledning har jag fast beslutat mig för att handla klart alla julklappar och sådant innan december ens har börjat. Så jag satsar stenhårt på klappar och gåvor i år. Men problemet är bara att jag glömmer av saker och människor när jag tänker efter. Vilket är enormt jobbigt och det är då stressen smyger sig på och slår mig som en käftsmäll.

Men snart ska allt detta släppa förhoppningsvis för snart börjar julen och snart kommer allt vara underbart igen!

Dean Martin - Winter Wonderland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0