Vuxenvarning

Igår använde jag tutan på bilen för andra gången i mitt liv. Jag blev så chockad av anledningen till att jag använde den. Första gången var det inget snack om saken, det var en självklarhet att tuta. Då höll jag precis på att köra in i en rondell klockan 21.30 på kvällen, på väg att jobba nattskiftet, så går tre ungdomar i cirka 15årsåldern rakt in i mitt körfält från refugen. Jävla ungdomar tänker jag och blir både rädd och förbannad, och börjar tutar som en galning.
Igår när jag svängde in på storgatan i anderstorp cyklar fem personer mitt i vägen i högst 10km/h. Jag tutar självklart eftersom jag har en rad bilar och motorcyklar bakom mig. Cyklisterna blir skrämda av tutan och åker in till kanten av vägen. När jag åker förbi ser jag att ALLA är 50+ varav en är gråhårig! De av alla borde väl förfan veta att man inte kör mitt i vägen!
Men det jag tycker är mest tragiskt är att jag faktiskt under båda händelserna tänkte "Jävla ungdomar".

Kommentarer
Postat av: Felicia

Det var bättre på våran tid!! ;)

2009-05-28 @ 12:14:15
URL: http://marblehouse.wordpress.com
Postat av: emma

asså jag har ingen aning. först sa doktorn att jag skulle gå och ta blodprov direkt, sen när jag kom dit så sa dom att jag absolut inte kunde ta det idag för jag får inte ha laktos i kroppen?! ingen aning om varför faktiskr. jag har struma, dvs förstorad sköldkörtel. hänger du med?;P

2009-05-28 @ 15:59:47
URL: http://emmasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0