This is radio nowhere

Tre dagar sen senaste inlägget. Vad har hänt sedan dess?

Fredags: Student och fest kan man väl kalla det. Vi skulle fira Chrille som tog studenten, men vi hann börja på skumpan innan han ens kom till festen. Och så fort han klev innanför dörren föll vi alla pladask över maten som stått uppdukad och sett väldigt lockande ut. Festen pågick och pågick.... och pågick långt efter att han drog iväg så var vi övriga gamlingar kvar och drack och åt tårta fram till halv två-tiden.
Fick dessutom veta att en gammal gammal vän till mig hade dött. Självmord. Tragiskt.

Lördags: Då var det nationaldagen och den firade vi med promenader, marknadsgodis och margaritas! Kollade dessutom på den usla fotbollsmatchen som gick på tv. Jag säger bara en sak - Källström. Vad fan håller han på med? Vi bad till Gud att han aldrig skulle röra vid bollen men på något sätt lyckades han och allt gick såklart åt skogen. Efteråt satt jag och lyssnade till alla fulla ungdomar som gick omkring nere på avenyn och lyssnade till de sk. fyrverkerierna. Jag tror snarare att de höll på att spränga Anderstorp i småbitar för jag blev livrädd när de satte igång, men som tur var höll sig lilla Tula till sömnen.

Söndags: Då var det Bal i Gislaved och självklart var man där och tittade! Många klänningar och frisyrer var gräsligare än vad jag trodde var sant, men vissa var också vackrare. Det räckte i alla fall för att jag skulle få en tripp down memorylane och längta tillbaka till förra året. Minns ni hur underbart allting var?

Idag har jag så mycket som tagit hand om Tula medan resten rensade lite i morfars lägenhet. Sedan skjutsade jag far min till Landvetter. Är väl inte allt för positivt inställd till att han ska åka någon Airbus till Brasilien just nu, but what are you gonna do? Får helt enkelt hoppas och be att han kommer hem säkert igen.
Köpte dessutom sandalerna jag längtat och suktat efter sedan i torsdags. Sitter med de på mig nu and I'm lovin it!

Upptäckte idag att Borås är staden var rött. Röda bilar, röda bromsljus, röda trafikljus och röda huvuden av ilska för att allt är rött. Därför kopplade jag iPoden till bilstereon och körde på denna låten och jag säger bara - fan va bra den är.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Borås ÄR Röda Staden ;) Det är ALLTID rött vid vartenda förbenade trafikljus när man är där.. :)

2009-06-08 @ 22:08:28
URL: http://marblehouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0