Those frikkin b-stards

Jag kom precis på en sak som jag upplevde i Halmstad när jag var där i förra veckan. Jag gick runt på stan och hade precis köpt en islatte på espresso house - som jag varmt kan rekommendera eftersom den inte alls smakade typiskt kallt kaffe, den var faktiskt riktigt god! - anyhoo, så går jag med mobilen i handen på väg till bilen för att åka hemåt. Då hör jag plötsligt "Tjena tjejen, vilket snyggt armband du har", jag blir heeelt paff och mina ögon är stora som golfbollar när jag tittar upp på killen som precis yttrat dessa ord. Han fortsätter med "Vet du att bla-bla-bla orsakar bla-bla-bla...". Nu inser jag att detta är en kille som jobbar för rädda barnen!! Jag börjar gå för jag är inte intresserad av gatuförsäljare men han går tamefan efter mig och jag förökser säga till honom på ett snällt sätt "inte idag, tyvärr", men han fortsätter gå efter mig och snacka om några barn i något fattigt land och tillslut nästan skiker jag "MEN INTE IDAG". Då tackar han för sig och lämnar mig ifred.

Hur fräckt är inte det då? Jag blev riktigt förbannad på att de faktiskt har såna här säljare på en så viktig organisation som rädda barnen. Där tycker i alla fall inte jag att man ska försöka lirka sig in och vinna respekt på att säga "tjena tjejeeeeen" eller "vilket härligt väder, har du semester?" etc. Är det inte smartare att spela på människors sentimentala sida eller på samvetet? Hade i alla fall jag gjort.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

besök gärna vår nya blogg: http://nattievikkie.blogg.se

vi bloggar om allt möjligt, speciellt om oss tvillingar, vad vi gör och mycket mer!

2009-07-21 @ 15:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0