Only in my dreams

Idag har jag nog surfat in på en tredjedel av alla webbsidor som finns i världen. Jag har varit extremt uttråkad, trött och väldigt väldigt hungrig på allt, hela tiden. Detta kallas även så vackert som baksmälla på svenska. Fast som tur är har det inte riktigt varit någon "smäll" såsom ett konstant gäspande vilket har lett till att jag fått smaken av ett antal bananflugor idag. Förstår inte vad dealen är med bananflugor? VART kommer de ifrån? Vad vill de? Vad gör de på denna planet som gynnar oss? Allt jag vet är att bananflugor inte har någon REM-sömn, dvs att de aldrig någonsin drömmer när de sover.
I alla fall så surfade jag även in på expressen några gånger eftersom det ändå är min startsida, så scrollade jag ner lite grann och såg en artikel från di.se om vem som tjänar mest i Hollywood. Det var ingen överraskning att se vilka som var med på listan, men på något sätt tycker jag ändå att summorna var ganska chockerande till en början.

Etta på listan är;
George Lucas. Denna ökände regissör och producent som hade en vild idé på 70-talet, det var samma idé som fick honom att bli Hollywoods bäst betalda man. Om ni bor lite under flötet så är detta mannen som skapade Star Wars. Han har under ett år tjänat 1,3 miljarder kronor. Först tänkte jag, "bara!?", men bara någon sekund senare tänkte jag, 1030 000 000 * 32år = 329 600 000 00 (jag kan inte ens placera nollorna för det är så jäkla många siffror hit och dit). Min mobilminiräknare kunde inte ens räkna ut det för att det var för stort värde.

Tvåa är ingen mindre än;
Steven Speilberg - of course. Tydligen så är han mest med på listan efter att ha återskapat Indiana Jones. Även om han inte hade gjort det tror jag han hade varit ganska tät ändå. För just nu ligger han bara 0,1 under George Lucas med 1,2 miljarder intjänade mellan juni '08 till juli '09.

Trea;
Jerry Bruckheimer, detta visste jag inte vem det var faktiskt, men han har producerat CSI och Pirates of The Carribean-filmerna. Han är trea på listan trots att han bara dragit in 750 miljoner.

Fyra på listan är faktiskt;
Jerry Seinfeld! Min absoluta favorit komiker lyckas dra in 660 mille på sin serie sedan 90-talet. Och det chockerar mig inte det minsta eftersom denna sit-com betraktas som bästa och mest omtalade serien.
















My lovely Bruce hamnar på nionde plats med 1,6 miljoner sålda biljetter och 1,3 miljarder intjänade på dem.

Detta är väl only in my dreams att jag lyckas kapa någon av dessa män och gifta in mig i familjen. Känner mig ännu mer desperat med mina 600 kronor på banken för tillfället, oh well. Someday... Someday... Right?



Fotnot: Listan inkluderar artister, skådespelare, filmmakare och nöjesprofiler som individuellt har tjänat stora pengar mellan juni 2008 och juni 2009. Gruppmedlemmar ingår inte i sammanställningen, som baseras på estimat bland personer med insyn i den amerikanska nöjesindustrin.


Kommentarer
Postat av: Emelie Talvis - e t a l v i s ♦

SV: Ah okey, ja.. det kanske det var! :) Får tänka på det till nästa gång.

2009-07-19 @ 23:39:37
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: Riley

Visste du inte vem Jerry Bruckheimer är!? chocktillstånd Anyhow... Haha, kul att dr. Phil är med... :P (dunno why it's fun but it is)

2009-07-23 @ 18:51:03
URL: http://leavingfargo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0