Ibland slår det mig

Det kom som en blixt när jag höll på att byta lakan i sängen. Fråga inte varför jag tänkte på just detta när jag bytte lakan i sängen för jag vet inte hur mina kedjetankar fungerade här. I alla fall så kom jag på att när Gislaveds Däckfabrik såldes minns jag att det var ett hejdundrans ståhej med både hyllningar och protester, men just nu insåg jag att det var nog det bästa som kunde hänt Gislaved. Att vi sålde fabriken till någon i Tyskland. Om vi fortfarande hade haft den hade den kanske till och med konkurs-förklarats nu under lågkonjunkturen. Nu tjänade vi ju ändå ett par miljoner (kan jag i alla fall tänka mig) på köpet, pengar som gjort Gislaved till det bättre, trots att det under de åren var fruktansvärt många som förlorade jobbet. Men de kunde i alla fall hitta jobb någon annanstans. Det hade nog varit ganska katastrofalt om den hade lagts ner nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0