Home sweet home

Är hemkommen från min tripp till Värnamo, allt gick finfint som tur var. Trots att jag körde fel en gång.. Missade "huvudingång"-skylten så hann köra ut ur värnamo innan jag upptäckte det. Men sen så hittade jag in! Fast sen var receptionen stängd och jag lyckades ta mig in på mödravårdsavdelningen men ännu en otrevlig barnmorska eskorterade mig ut. Vilka otroligt otrevliga människor det verkar jobba på det där sjukhuset! När jag väl hittade rätt så var den läkaren jag var med väldigt trevlig, förstående och snäll. Så det var väl tur det. De andra också som fick mig inbokad till operationen imorgon. Så imorgon ska jag gå hela dagen utan mat, härligt! Bara det ska bli ett äventyr i sig. Sedan blir det narkos och hela köret. Men allt kommer gå bra.. Allt går bra.. Allt... Går.. Bra... Right?
Vadå? Sjukhusrädd, jag? Jag kommer bara få en jävla nål i handen och kommer andas genom en jävla mask där det kommer komma gas som gör att jag tappar medvetandet! Nejdå, jag är inte alls nervös. Jag får inte äta senare än klockan 00 inatt heller. Inte för att jag tänkt käka nattamacka eller så, men sedan får jag ju bara dricka vatten och saft hela dagen imorgon.

Jag köpte dessutom ett nytt nagellack idag efter besöket som jag målade på nu, men så kom jag på att jag får ju inte ens ha nagellack imorgon! Inget smink, inga smycken, inga värdesaker och så måste jag duscha två gånger innan och ha helt rena kläder. Vem visste att det var så mycket jobb för en liten operation?

Usch, nu känner jag att jag börjar hetsa upp mig själv och bli skakig så ska ut och köpa något gott jag kan äta ikväll. Sista måltiden. Det är precis så det känns. Efter imorgon finns det ingen onsdag känns det som, det finns ingenting. Jag är sugen på jordgubbar. Det ska jag nog ta och köpa!

PS. Det är ingen stor operation där de ska flytta på organ och sånt utan det är bara en hudoperation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0