Beslutsångest

Jag har en extrem ångest just nu. Sydsvenska kusten eller Dalarnas skogar? Jag har kommit in på en tre år lång utbildning i Borlänge, jag var superglad när jag läste det men sen när man började berätta var folks första reaktion "oj, så långt bort!" och "Borlänge? Det är ju inte så stort heller...", men det är faktiskt inte SÅ litet. Det är inget Gislaved precis. Och bara det är musik i mina öron. Jag har dessutom upptäckt att Borlänge faktiskt bara ligger ca två timmar med tåg från Stockholm. Så vad är det jag är så rädd för? Har suttit och glott mig vinnögd på tidtabeller för både buss, tåg och flyg från Borlänge till Halmstad. Det tar mellan 4-7 timmar med flyg tur & retur och ca 14 tur & retur med tåg. Det är inte världens ände! Dessutom var denna utbildning mitt fjärde val av 15.
Jag har dock aldrig varit i Dalarna i mer än en timma. Har varit så inställd på att flytta till Haverdal, bo vid havet och vara barnvakt hela hösten. Men nu när jag får chansen att studera till det jag vill bli så blir jag skraj bara för att det ligger där det ligger. Vad tycker ni? Har ni någon åsikt om Dalarna? Utbildningen heter Design av digitala medier, låter det inte fantastiskt?

Kommentarer
Postat av: Felicia

Dalarna är helt underbart vackert, och människorna är jättetrevliga! Jag har också kollat på utbildningar i Borlänge och Falun, och Design av digitala medier låter verkligen skitroligt! Så jag säger bara: Go for it!!!

2009-07-13 @ 15:57:19
URL: http://marblehouse.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0