A trip down Memory Lane

Detta inlägget är till viss del tillägnat Carro, och resten är bara mina tankar.

Satt på youtube och kollade runt lite random, och kom in på Michael Jackson klipp och låtar, då jag kom över vissa låtar som jag glömt av TOTALT. Men så fort jag hörde de första tonerna så bombaderades jag av minnen,



Guuuuuud va jag lyssnade på denna låten 2002! Den kommer från hans album Invincible som kom ut 2001. Rock my world, Butterflies, Speechless och Cry var de fyra låtar jag streck-lyssnade på under hela 2002. Jag köpte denna skivan december 2001 i Patong, Thailand. En kopia (förstårs) och jag tyckte den var otroligt bra! Jag älskade att lyssna på de här låtarna och sjunga med i texten, det var ändå en lyx-kopia för de hade engagerat sig nog att kopiera alla texterna inuti. Personligen är min favoritlåt på denna skivan Speechless (som jag länkar lite längre ner för jag kan inte hålla emot, ni MÅSTE höra den låten för den är så underbar), men min fråga är, Carro, minns du? Jag och Caroline med cd-freestyles på Thailands gator endast 12 år gamla. Det var dessutom under denna resan vi träffade Pinyo som vi kallade just Michael Jackson eftersom vi tyckte han var lik honom.
Jag förstår inte hur jag kunnat glömma detta! Så fort jag hörde de första orden i låtarna så kom alla tillbaka till mig. När vi läste texterna och sjöng duetter. Asså, jag förstår inte.
Jag älskar verkligen denna låten;



Jag kommer så väl ihåg när jag satt i min då blåa fåtölj från 1952 och lyssnade på denna låten om och om igen... Jag minns så väl lyckan och lugnet när jag lyssnade och sorgen när låten var slut. Den var så naken och så känslosam.
Nej, jag kan inte ens beskriva det med ord, helt enkelt, I love it.

Tyvärr finns det inga bra videos till låtarna, men huvudsaken är att ni LYSSNAR på dem, de är helt otroliga!

Kommentarer
Postat av: C

klart jag kommer ihåg!!! kommer aldrig glömma :) <3

2009-07-12 @ 16:01:34
URL: http://letitplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0