A hard days night

Nu är jag hemkommen, har varit hemma i en timmar ganska så exakt. Jag har lyckats klämma in 39 timmar arbete på fyra dagar varav 12 idag. Bra eller dåligt? Hade det varit under vardag hade jag sagt uselt, men när det är helg betyder det att det blir ett extra klirr i kassan. Dock hade jag hellre varit lite ledig så att jag hade kunnat åka till J igår som det var planerat. Men eftersom jag fastnade lite för en film på tvn vid ca kl. 18.30 så sprang jag fram och tillbaka mellan filmen och badrummet då jag höll på att göra mig i ordning, filmen var vid slutet och intrigerna närmade sig en lösning så satte jag mig i soffan för att se hur allt slutade - big mistake. Jag fick ett sms och läste det, det var från självaste J. Men innan jag svarade så tittade jag på tvn och tänkte, vafan? När kom Tom Hanks in i filmen? Jaja, skit samma tänkte jag och tittade vidare. Men det tog inte så lång tid innan jag märkte att det fanns människor i filmen jag inte sett innan och att det faktiskt var ovanligt mörkt ute för att vara kl 19. Det visade sig att klockan var 22.00 och jag hade ett öga målat med mascara.
Bestämde mig för att gå och lägga mig istället för jag var alldeles för slut i huvudet för att orka något. Dessutom skulle jag börja halv nio dagen efter, dvs idag.

Men det känns trist för det finns verkligen ingen tid till någonting! Min sk helg denna veckan är på tisdag och fredag. Jobbar måndag kväll och onsdag morgon - ÅH, va härligt! Sen jobbar jag torsdag kväll och på lördagen 12 timmar. Detta betyder alltså att jag inte kommer kunna göra ett skit i princip på mina "lediga" dagar.
Men helgen efter det är jag free as a bird! Call me then!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0