We're two lost souls swiming in a fishbowl

Nostalgi. Finns det någon bättre än känsla? Jag upplever den känslan alltför ofta nu för tiden. Jag försöker klänga mig på allt det som varit och tider som gått förbi för länge sedan. Innan har det varit förgäves, men nu har jag kommit på ett sätt att lätt hitta tillbaka till allt det där som jag älskade. Nyckeln var så enkel, men ändå så långt borta. Nu har jag i alla fall hittat den, last.fm.
Jag har totalt glömt bort att denna sida en existerat men jag blev påmind av ett mystiskt och gömt geni. Och det tog inte särskilt lång tid innan jag listade ut alla mina nick(jag hade tydligen en massa olika sidor, som en fjortis på lunarstorm) och lösenord. Nu sitter jag här, med en ytterst gammal spellista framför mig med alla de låtar jag en gång i tiden tyckte var bäst, älskade och levde för.
Det är många som fångar min uppmärksamhet på mer än ett nostalgiskt sätt, det är också tanken på att jag faktiskt lyssnat på all denna skit under så lång tid. Missuppfatta mig inte, musiken är egentligen ganska dålig nu eftersom den är just gammal, men den har ändå en speciell plats.

Men det finns musik som jag faktiskt fortfarande tycker om också, sådan som verkligen satt sig. Konstigt nog var det ett band med massa cover-låtar som jag tyckte var oerhört bra. Kanske för att de gjorde dem på ett så annorlunda sätt. Massa kontrabasar, fioler och sådana stråkinstrument i som är helt underbara!

Verkligen värd att lyssna på, Rasputina - Wish You Were Here (Pink Floyd cover för er idioter som inte vet och har missat denna underbara låt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0