Immerse your soul in love

Nu känner jag mig blödig. Jag har blivit nyförälskad. Han hade precis lämnat mitt huvud, men nu kom han tillbaka i tv-rutan så jag känner mig lite pånytt född. Jag talar om Ullareds-bögen. Jag tror att jag avskyr honom så mycket att det blir en 360 flipp som säger att jag älskar honom istället.

För övrigt har jag de mest underliga begären nu för tiden. Så fort jag blir sugen på någonting så blir jag som besatt. Jag kan inte riktigt slappna av förrän jag får äta det. Just nu är det rödkål som gäller. Är så galet sugen på rödkål att det finns inte! Nästan så jag vill köpa en burk att bara äta rakt av. För det är så underbart gott.

På tal om underbart;

Radiohead - Street Spirit


Snackade nyligen om en topp 20 lista på världens bästa låtar ever och denna låten kommer definitivt in på den listan tycker jag! Med på listan är än så länge också dessa;
Bruce Springsteen - Jungleland
U2 - With or Without You
Pink Floyd - Wish You Were Here 
Oasis - Acquiesce
Led Zeppelin - Tangerine
Elvis Presley - Unchained Melody
Coldplay - Speed of Sound
Simon & Garfunkel - Bridge over Troubled Water
Eric Clapton - Beautiful tonight
Roberta Flack - First Time Ever I Saw Your Face
The Beatles - Ticket to Ride
Michael Jackson - Thriller
John Lennon - Imagine

Det går inte att klämma in en topp 20 lista egentligen, men dessa tycker jag definitivt är värdiga att komma med på den. Det finns alldeles för många mästerverk som borde vara med. Men än så länge känns det inte som om jag glömmer någon? Listan är förresten inte i kronologisk ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0