I'm off to see the Wizard

Nu börjar kvällen dra sig mot slutet av den 26:e december 2009 och jag känner mig otroligt pigg. När jag säger detta känner jag entusiasmen i er att veta varför jag så pigg just nu, vid just denna tidpunkten på kvällen. Det hade jag tänkt att berätta för er.
Jag har spenderat en vecka i Halland nu, och en natt i Småland. Med familj, släkt och vänner har jag umgåtts och allt har gått som smort. Jag älskar det, även om det finns stunder då det känns lite långtråkigt så är varje minut värdefull. I alla fall, igår var jag i Gisleparken som sagt och firade lite jul med kända och okända människor, jag gick hem ensam efteråt eftersom jag inte hittade någon utanför och alla vägrade svara i mobilerna. Så jag började traska hemåt i det slaskiga vädret som inte gjorde någon nytta över huvudtaget. På vägen kommer en nästan obligatorisk "hej tjejen, ska du hemåt?" och jag svarade som alltid med ett tråkigt och ointresserat "ja". Självklart ska dårarna svara tillbaka lika klämcheckt som de varit innan, "du ska inte med *** hem, käka lite makaroner och hångla?" får jag som svar tillbaka. Namnet tänker jag inte yttra för att det är en ganska känd person i Gislaved som sa det, men jag tyckte i alla fall att detta var enormt roligt. Jag svarade "nej, trots att det låter väldigt mysigt, skippar jag det denna gången!". Och jag tycker faktiskt att det låter lite mysigt! Lite makaroner, kanske lite pesto och lite hångel på det, det är väl inte så fel?
Jag gick i alla fall hemmåt och stupade i sängen hos min moster, strax innan 3. Jag var dvs inte på efterfest. Att jag däckade var det ingen tvekan om, men att jag sedan vaknade igen knappt 6 timmar efter och var pigg kändes underligt. Jag lyssnade efter fotsteg i lägenheten men fann inga, så låg kvar och tittade på böckerna i bokhyllan. Till slut gick jag upp, åt frukost och allt det där och sedan åkte jag hem. Lade mig nästan direkt och tittade på en film - då jag slumrade om och om och om igen. Det vägrade ge sig så jag badade bastu för att jag skulle upp och göra någonting. Efteråt åt vi kvällsmat och tittade samtidigt på Stjärnorna på slottet. Sedan började en film på canal+ som jag velat se jättelänge, tror ni jag såg slutet? Nej, jag, min mor och far låg och sov så gott i soffan. Pappa var den enda som såg slutet, men han fattade inte vad slutet gick ut på eftersom han sov resten av filmen.
Nu är klockan strax tjugo över elva och jag har sovit i kanske 40 minuter precis. Jag har gått och lagt mig nu. Halv tolv. En lördagkväll.
Jag tror faktiskt inte om jag borde skriva detta i bloggen överhuvudtaget eftersom jag faktiskt skäms lite över mig själv, för det är väldigt många vuxenpoäng på sömnigheten och Stjärnorna på slottet(som jag dessutom höll på att skratta ihjäl mig åt), men jag tror tamefan att detta är inte bra vuxenpoäng. Detta är bara tragiskt.

Men nu somnar jag nog snart på tangentbordet, så jag säger god natt, så ses vi säkert vid gryningen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0