I think I know but I don't know why

Jag ska tala om en sak, om hur jag och mina vänner är i ett nötskal. Vi bor i princip under en sten om man tänker efter. Det slog mig nyss att jag inte har en aning om hur nyårsafton kommer gå till. Jag vet att jag ska till Göteborg, men vart ska jag bo? Hur åker jag dit? Vart ska vi spendera kvällen? Vi ska bo där två nätter, men vilka? Jag frågar om detta men svaret tillbaka är "jag vet lika lite som dig". Det är så roligt att vi har hållt på såhär sedan vi alla shoppade på barnavdelningen på JC, men vi har ändå inte lärt oss något av det! Vi vet att vi ska iväg, men vart, hur och allt det där lämnar vi åt slumpen! Jag vet ärligt talat inte ens vilka som ska med och vilka jag ska bo med. Men det kommer bli bra, det blir det alltid!

Dagen har varit otroligt tråkig. Jag ville upp till Gislaved, men det började snöa utav bara fan rent ut sagt och hade ingen större lust att köra både fram och tillbaka i snökaoset. Men jag kommer åka dit på fredag i alla fall så jag hoppas att tiden dit går fort. Jag känner mig som en 7åring inför julafton, fast jag är en (nästan) 20åring inför juldagen. Den kommer nämligen spenderas med fantastiska människor, god mat och gott vin! En 10poängare som aldrig slår fel helt enkelt!

Men just nu är jag tillräckligt uttråkad för att göra en lista och ni kommer tvingas ta del av den. Men det var ganska kul och tråkigt att tänka över året 2009 för det är så mycket som hänt som inte skulle hända och så mycket som inte hänt som jag ville skulle hända.

Under 2009 har du:
Druckit alkohol? - Oja, antagligen mer än min vikt.
Rökt? - Tyvärr ja.
Snusat?- Nopp, där går gränsen!
Rökt vattenpipa?- Nej, vidrigt.
Däckat?- Njae, inte mer än vanligt när jag får alkohol i kroppen.
Blivit påkommen?- På sätt och vis.
Kysst en främling?- Yes.
Fått ett sugmärke?- Nej.
Gjort ett sugmärke?- Nej.

Har strulat med fler än en person under 24 timmar?- Nej, det tror jag inte.
Gjort något dumt?- Det har jag säkert! Rökningen räknas in här tycker jag.
Gjort något som du ångrar?- Nej, jag tror faktiskt inte det. Men att skriva en upptagen killes namn på mina trosor kanske inte var det smartaste jag gjort, men ångrar det gör jag inte!
Strulat med ditt ex?- Neeej.
Sagt nej till sex?- Nej, inte vad jag vet.

Fixat dig i timmar?- Har man hår som inte vill fixeras så måste man det!
Gråtit inför mer än 10 personer?- Nej, det har jag inte.
Smygit ut?- Jag bor ensam, behöver inte smyga.
Haft kvar känslor från ett tidigare förhållande?- Nej.
Sovit brevid någon av motsatt kön?- Ja, flera gånger.
Lekt med någons känslor?- Nej, inte vad jag vet.
Älskat någon så du skulle kunna göra vad som helst för den?- Alltid.
Gråtit dig till sömns? - Mycket möjligt.

Har haft sex ute i skogen?- Nej, jag bor inte i Småland längre!
Vaknat av att du gråter?- Ja, alltför många gånger.
Skrikit ord som hora och slampa till någon- Ja, men bara på skoj.
Slagit någon på skoj?- Oja!
Blivit slagen på skoj?- Ja, slår man blir man slagen tillbaka.
Lärt känna över 10 stycken nya människor?- Yes, detta året har inneburit massor av nya och fantastiska personer.

Gått bakom ryggen på någon?- Minns inte, men det har jag säkert gjort.
Varit på sol semester?- Ja, på sätt och vis. Det var soligt i Asien.
Badat i havet?- Jag tog nog ett dopp på riktigt i Haverdal i somras, men det var enda doppet!
Har haft snöbollskrig?- Nopp, det har jag icke.
Sett en hel fotbollsmatch?- Inte live.
Inte sovit på en hel natt?- Oyes, sjöslaget var en klass i sig!
Varit på sjukhuset?- Tyvärr ja.
sovit i över 12 timmar?- Ja, jag nämnde ju sjöslaget.
Sett en film mer än 10 ggr?- Forrest Gump ser jag ungefär 50 ggr per år, så den har jag säkert sett mer än 10 ggr!

Tagit någon på röven?- Oyes, good ones too!
Lärt känna någon via internet? - Nej, inte endast.
Åkt buss i över 10 timmar- I lördags var jag på resande fot i 11 timmar.
Varit ute en hel natt- Ja, det kan man väl säga. Någon walk of shame har inträffat.
Blivit tagen av polisen - Nej.
Svikit en vän- Har jag kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0