I know you think it's just a fantasy

Idag har jag haft en sån lust att bara kolla igenom alla roliga klipp ever. För som ni säkert redan fattat sen åratal tillbaka så är jag besatt av youtube-klipp och musik. Och idag har jag haft en sån dag då alla roliga youtube-klipp kommer tillbaka till mig och jag kan knappt behärska mig själv och min entusiasm.
Egentligen vill jag länka Sonseed - Jesus is my friend för att jag fortfarande tycker den är lika rolig, eller The Donuts. Minns ni The Donuts kära MP05? Munkarna som snurrar omkring i ett mysko universum med kloak-musik. "The Donuts blink in unison, the donuts SPIN...Go donut, Go.. SPIN, donut, spin...." Fantastiskt klipp om att Munkarna hatar oss.
På tal om munkar, minns in gruppen Munkarna? Hittade dem på min gamla last.fm-sida för någon vecka sedan. Lyckades aldrig komma över några låtar med dem. Men jag minns att de finns och att det var en låt som faktiskt var lite bra.

Jag frågade här uppe i Borlänge om de minns Herman. Jag hoppas innerligt ni neråt Småland minns Herman! Degen men skickade runt mellan hushållen. Man fick en deg, gjorde kakor, la till en ingrediens och skickade vidare degen till ett annat hushåll. Det kunde vara en vän, familjemedlem eller vem som helst som tog emot Herman kunde få honom.
Det var under en mycket underlig tid under 1990-talet, så det förvånar mig inte om många har förträngt det. Men det var ganska roligt och det är en sådan typisk sak ingen har mage eller mod till att göra nu. Jag hade varit jätteglad om jag fick en Herman nu! Härlig nostalgi.

På tal om nostalgi så har jag ett klipp(så klart) som jag vill dela med mig av. En låt (för ovanlighetens och variationens skull) som är helt seriös men har en oerhört knepig text och innebörd. Men av någon anledning älskar en liten del av mig den ändå.
Njut!

Fountains of Wayne - Stacy's Mom

Kommentarer
Postat av: Nina

Min mamma fick en herman för inte alls längesedan. Herman lever!

2009-12-18 @ 00:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0