Fill my heart with song

Man undrar egentligen om tröttheten någonsin går över. Eller om jag någonsin kommer få sova ut ordentligt. För just nu är det alldeles för mycket att tänka på, så sömn, mat och umgänge får ligga på hyllan ett tag. Idag är det rapport-skrivning för hela slanten. Imorgon är det labbar, möten och actionscript, samma på onsdag. På torsdag är det redovisningar och på fredag är det föreläsningar och minitenta igen. Sedan på lördag ska jag åka hem. Äntligen hem säger jag! Det är mycket inplanerat och jag känner på mig att denna julen kommer bli helt fantastisk. Det hoppas jag innerligt i alla fall.
En sak jag kom på som är lite speciellt för denna julen är också att jag fyller 20. Jag har ärligt talat glömt av att jag faktiskt fyller år också. Allt jag tänkt på är ullared, julafton, juldagen och nyårsafton. Detta märks från inlägget jag skrev igår då jag inte nämnde min födelsedag över huvudtaget. Bra Lovisa, glömma av din egen födelsedag! Jag har dessutom glömt önska mig något speciellt så man får väl se vad som händer och vad man får.

På grund av detta har jag funderat över de årliga nyårslöftena. Och jag tror att jag hittat ett som jag faktiskt kan leva upp till och sträva efter. Jag blev inspirerad av mannen som tyvärr ofta är halvt bortglömd i dessa tider. En man med en röst utöver det normala, Frank Sinatra.
Mitt nyårslöfte i år kommer att vara att jag ska släppa mitt nya, rädda och alltför osäkra jag. Min sorg ska släppa och jag ska gå vidare i mitt liv. Minnas alla de bra stunder jag haft istället för att fokusera med alla mina krafter på allt det negativa som hänt. Jag ska ta tillbaka delar av mitt gamla jag, bli mer framåt. Målet är att jag ska kunna lyssna på en av världens bästa låtar och känna igen mig själv. Jag kan redan nu se mig själv sätta på denna låt och känna känslan av stolthet. Att jag har lyckats. Jag känner mig redan nu väldigt inspirerad och viljan att faktiskt nå upp till toppen av mig själv och min ribba gör mig riktigt taggad.

I've loved, I've laughed and I've cried.
I've had my fill, my share of losing.


Frank Sinatra - My Way


Kommentarer
Postat av: elin

Nja inte riktigt ännu, jag hoppas på att komma in i växjö eller helsingborg på andra uttagningen så jag slipper bo granne med tomten och frysa röven av mig fram till mitten av juli ^^ Så jag ska bo hemma så länge tills jag vet vart det bär av :)

2009-12-14 @ 17:24:37
URL: http://elinkortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0