Everything is never as it seems

Hemkommen och riktigt frusen. Det är så otroligt kallt i Dalarna denna dag att jag fick en riktig chock när jag klev utanför dörren i morse. Minus 11 grader står termometern på men det luktar fjäll. Jag drömde mig tillbaka till toppen av berget och att ha en kilometer lång backe framför sig. Det hade varit riktigt härligt att få åka lite nu. Var alldeles för länge sedan sist.

Men nu ska jag inte sitta här och uggla, jag har alldeles för mycket att göra denna dagen. På listan står rapportskrivning, städning, packning, diskning och allt annat tråkigt jag inte vill göra just nu. Men det kommer vara värt det för imorgon vill jag ha en helt ledig dag eftersom det då kommer bli mycket julbak och en massa mys med världens bästa Borlänge-bor! För sedan splittras vi under en mycket lång tid, 21 dagar för att vara exakt!
På lördagmorgon lämnar jag Borlänge och beger mig till varmare breddgrader. Eller Ja... Halland är faktiskt varmare än Dalarna!

Owl City - Fireflies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0