Even the wrong words seem to rhyme

Med en blandad förtjusning sitter jag hemma i Haverdal med en full mage och doften av juliga bakverk når min nos. Förlåt, näsa, inte nos.
Men just nu hade jag inte haft några problem med att trängas på det fruktansvärda locus i Borlänge. Som sagt, blandad förtjusning. Det finns mycket man vill göra när man inte kan, och mycket man kan göra när man inte riktigt vill. Trots att jag aldrig inte velat. Nej, nu talar jag i för mycket gåtor. Let's just leave it at that.

Som sagt så doftar mina pepparkaksmuffins oemotståndligt bara några meter ifrån mig, men icke. Måste vänta på att frostingen ska stelna lite till i kylen sedan ska det smöras på! Men borde nog ta och titta till mina rocky road så de inte blir förfrusna i ute på "altanen".

Jag sitter och beundrar huset också. Har dock inte hittat den riktiga hemma-känslan här i Halland än. Hem är ju numera Borlänge och det är det jag kallar hemma. Men det är ju inte precis någon hemlighet att västkusten i syd Sverige har mitt hjärta. Självklart känner jag mig hemma här, men det förändras så drastiskt varje gång jag är här. Mamma har ännu en gång lyckats med julkänslan i alla fall.
Dock har jag insett att vi har en väldigt tattig och fattig gran. Vilken besvikelse jag fick när jag kom hit! Som alla andra år är det jag som klär den och det kommer jag att göra även i år, men det blev genast mycket tråkigare att klä en gran som jag insåg var kortare än mig själv. En gran ska vara ståtlig och två meter annars är det inte på riktigt!

Men men, för Tula kommer den vara gigantisk i alla fall så ska klä den bäst jag kan ändå!


Som ni säkert redan har förstått så har jag en sju helvetes bra musiksmak och dagens är inget undantag. Denna fantastiska låt är underbar!

Howie Day - Collide

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0