Baby, it's a violent world

Jaha, lite fort som min 20 årsdag började, är den slut. Men den har varit perfekt! Jag kunde inte önskat mig mer.
Den började ju som sagt på ett besök hos tandläkaren där jag tyvärr fick en ny tid. Enligt mig tycker jag inte man behöver riva upp en gammal lagning för att fylla den igen, men tydligen så tycker dem det. Skeptisk som jag är till all svensk läkarvård kan jag tänka mig att de bara vill ha pengarna. Och jag vill inte ens tänka på vad det kommer att kosta mig. Antagligen hela mitt månadsbidrag från CSN, men förhoppningsvis har jag väl snälla föräldrar. Jag är alldeles för bortskämd här hemma, men jag klagar inte! Jag är trots allt inte hemma så ofta ändå. Dessutom intalar jag mig själv att de gillar att skämma bort oss barn också. Det gör de nog.

Men nog om det, dagen spenderades sen med världens bästa brudar och vi gjorde ett kärt besök på bambu i Bredaryd. Vi satt där som vanligt i timmar och snackade om allt mellan himmel och jord. Och efter en enorm lunch och lite kaffe drog vi oss mot city igen - dvs Gislaved.
Där gick vi på systemet. Vilket är ganska obligatoriskt ändå när man fyller 20, trots att jag kände mig som en fjortis då jag köpte lite extra vin till min kära far. Det vinet sitter jag i skrivandes stund och smuttar på. Mycket gott rödvin, men det kanske skulle smaka bättre med något annat än knäckebröd till.
Så 400 kronor senare gick vi runt i skoaffären och en klädbutik(dvs allt det som finns i Gislaved) men hittade ingenting. Som vanligt ungefär. Det var en mycket dålig rea där! Blev lite besviken. Men vi får chansa på att Göteborg har ett bättre utbud på onsdag.
Där kommer jag att spendera mitt nyår med järngänget & massa andra sköna brudar. Känner på mig att det kommer bli fantastiskt bra! Är riktigt peppad. Dock kommer det nog inte bli särskilt mycket alkohol, men har man världens bästa vänner omkring sig spelar det ingen roll. Detta kommer bli suveränt!

Nu ska jag ladda in bilder från min nya fina och skimrande kompaktkamera jag fick i present, så so long suckers!

Kommentarer
Postat av: emma

vin och knäckebröd, vem säger att inte det skulle funka?;)

2009-12-29 @ 10:54:21
URL: http://emmasveas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0