Remember this?

Jag håller just nu på att rensa min garderob. Rensar allt sådant som jag förra gången tänkte "detta kan jag använda" men aldrig gjorde. Men ännu en gång kom de där speciella plaggen fram. De som jag egentligen aldrig använder, de som ligger längst in i garderoben, de som faktiskt betyder någonting.
Ett linne som det står efterfesten.com på, använder jag aldrig men det linnet påminner mig om en tid då jag blandade arbete med nöje. Jag hade så sjukt kul under min tid som vimmelfotograf, men jag känner att den tiden är way past, och det enda jag har kvar är linnet.

Rotade fram en gammal svart piké och undrade varför jag sparat den, jag använder aldrig piké för det är så osmickrande på mig. Men när jag vände den ut och in så såg jag direkt varför jag har kvar den. Det står "VIP" på den, eller MP05 om man så vill. Och det finns inte en chans att jag slänger den, jag är inte redo för det än.

Jag blev glad när jag hittade en stor grå hood-tröja, för jag behöver en men har inte haft orket att köpa än, men jag blev ännu gladare när jag vände ut och in på den och såg trycket. "Alltid på G, Nio G". Det är min kära, kära avslutningströja från högstadiet. Högstadiet! Förstår ni hur längesedan det är? Men samma sak här - det är för mycket minnen och jag är inte redo för att slänga den än. Trots att trycket på framsidan börjar bli lite slitet.

Jag hittade linnet jag köpte på Express för 400:-, jag föll för det direkt, hade ingen kraft att motstå. Min H&M tröja jag köpte i Tyskland, även kallad min Harry Potter-tröja. Så snygg är den, men används en gång varannat år. Tja, sedan 2007 då jag köpte den. Jag fann mina badshorts jag köpte i Sunny Beach också sjukt snygga och väääldigt använda. Men ändå så ser de ut att komma direkt från fabriken!

Jag fick fram min studentklänning. Jag har ingenting att säga om den men inte en sekund tvekade jag på att lägga den i spar-kassen istället för släng-kassen (eller skänk-kassen).

Nästan alla mina kläder har ett minne, en berättelse. Varje plagg är värdefullt och väl genomtänkt. Det påminner mig om någonting, studenten, resor genom världen, bra tider och dåliga tider. Att rensa garderoben är mycket mer känslosamt än man kan tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0