I was a stranger you took me in

Jag har kommit på hur min tatuering ska se ut. Nu fattas bara tiden och pengarna att få den gjord. Jag kommer absolut inte gå till Einar i alla fall. För er som inte bor i Gislaved längre så kan jag informera er att vi numera har en tatueringsstudio, Studio Einar heter den. Personligen tycker jag inte att det låter särkilt förtroendegivande så om jag går dit är det över min döda kropp. Tatueringen är i alla fall en ängel. I vintras köpte jag två "stenar" med en ängel i varje. Ängelns kroppsställning avgjorde vad den stog för och jag valde courage. Jag gav den ena till Katja och den andra behöll jag själv.

Jag fick dessutom en ny liten amulett häromdagen av min kära moster. Om man kan kalla det amulett vet jag inte, men det är en liten trä"bok" med små gångjärn och inuti är maria och jesusbarnet på ena sidan och den fullvuxne jesus på den andra. mycket vackert med fin träkonst på utsidan. Har ju en med  Franciskus också, som jag också fått av moster, där står det;
Due cose al mondo non ti abbandonano mai: l'occhio di Dio che dovunque ti vede e il coure della mamma che sempre ti segue.
Vilket ungefär betyder; Två ting som aldrig kommer överge dig är Guds vakande öga och din moders omsorg.

Nej, nu känner jag att jag börjar gå ner mig lite. Det betyder att det är dags för sängen och sova.
Goodnight to all you people out there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0