Annoyed to the bone

För ett par veckor sedan fick jag ett samtal från folktandvården. De hade bestämt en tid till mig den 25:e och jag sa ja, det kan jag väl gå på. Men när jag sedan tänkte efter så kom jag på att herregud, jag är ju inte folkbokförd i Jönköpings län längre, då måste de betyda att jag ska till Halmstads Landsting. Så när jag ändå var på apoteket i Anderstorp så gick jag förbi receptionen och fick bekräftat att jag inte har en tid hos dem den 25:e. Åh, va skönt tänkte jag att nu vet jag att det inte är där. Så idag hade jag tänkt ringa Halmstads tandläkare och avboka min tid eftersom jag inte kommer att bo där då jag ha tandläkartiden. Jag insåg snabbt att det finns 6 stycken olika kliniker och jag har ingen aning om vilken jag ska till eftersom de aldrig sa vart de ringde ifrån. Jag har nu ringt 5 av dem och jag har ingen tid på någon av dem.
Jag antar att det ska vara i Halmstad eftersom när jag flyttade till Anderstorp fick jag en tandläkartid nästan direkt just för att jag bytte klinik.
Jag har suttit och ringt runt i minst en timma nu för att de har massa jävla köer överallt och jag tror att jag smäller av snart. För den enda som inte har öppet måste vara den jag ska till. De har semesterstängt fram till den 17:e.
Dessutom har jag pratat med Tunabyggen (de som har hyreshuset jag ska bo i) och bara väntetiden tog 10 minuter, sedan kunde kvinnan jag pratade med inte riktigt svara på den fråga jag hade, dessutom hörde jag knappt någonting av det hon sa.
Jag bytte skift med en kollega igår, jag jobbar hennes nattskift i natt och hon tar mina resterande två dagar. Så därför tvingas jag till att vända på dygnet på bara ett par timmar, vilket betyder att jag varit vaken sedan klockan 6 i morse så att jag kan sova i eftermiddag. Så jag är trött, irriterad och jävligt, jävligt förbannad för jag måste dessutom packa hela dagen. Därför känner jag att jag typ vill döda någon just nu för att ingenting går min väg. Jag tror jag smäller av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0