and I became myself

Imorgon firar jag en vecka i Dalarna. Dessa dagar har gått fort samtidigt som de gått väldigt segt! Känns som om jag varit här längre än så och att jag känt människorna hela livet. Dvs har allt flytit på bra. Har än så länge haft en föreläsning där det förklarades t ex vad skillnaden mellan bit och byte är. Jag har aldrig tänkt på att det är någon skillnad alls, men tydligen så är det skillnad.
Jag har installerat mig i mitt lilla rum, eller lilla och lilla. Det är större än mitt förra rum "hemma" på Storgatan i Anderstorp, men det är fortfarande några små saker som måste fixas. Jag måste köpa en router. Ett trådlöst modem. Sitter med nätverkskabel för tillfället och herregud vad jobbigt! Det är så mycket sladdar och skit som är irriterande. Jag har dessutom installerat mig ganska bra på datorn. Fick ny dator till skolstarten och den fungerar bra, har dessutom webcam numera så nu kan jag skypa ordentligt!
Fick samtal från USA och Amanda och Tula igår och den lille sötisen växer så fort. Ett halvår har hon fyllt och jag kommer inte träffa henne förrän hon fyller 8 månader. Helt otroligt att ett så litet liv kan bringa så mycket kärlek.

Ja, som ni nu vet så kommer jag troligtvis åka hemåt den 15 oktober och stanna i nästan en vecka, så då hoppas jag att många är hemma så man kan planera flera träffar! När jag säger hem menar jag numera Haverdal och västkusten, men det är inte omöjligt att spendera någon dag i Småland och Gislaved, så om ni inte kommer ner åker jag upp!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Det finns så mycket att säga, att berätta men jag finner inte orden.

Ikväll ska jag på smygsittning, både Borlänge & Falun-studenter kommer vara där, och imorgon bär det av till Falun för pubkväll. Och jag är farligt peppad! Nu jävlar kör vi!

Nej, ska få i mig lite mat innan jag börjar göra mig i ordning!
Laters!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0